Arendus- ja ärimudelid (11. nädal)

 

Spotify tarkvaraarenduse mudel (Agiilne mudel)


Spotify tarkvaraarenduse mudel on piisavalt tuntud, et seda kutsutakse eraldi "Spotify mudeliks". See põhineb agiilsel mudelil, mille eesmärk on kiiresti kohaneda muutuvatele nõudmistele ja klientide tagasisidele. Terve mudeli aluseks on väikesed meeskonnad, kes töötavad mõne konkreetse funktsiooni kallal, aga samas ka suhtlevad omavahel. 
Spotify mudel jaguneb neljaks peamiseks osaks:

Squad - Meeskond, mis keskendub konkreetsele funktsioonile või valdkonnale, tavaliselt 6-12 inimest. Squadid on autonoomsed, nad saavad ise otsustada mida ja kuidas arendada olenevalt nendele seatud eesmärgist.

Tribe - Kogum Squadidest, kes teevad koostööd sama eesmärgi või lahenduse kallal, tavaliselt 40-150 inimest. Tribe-id aitavad koordineerida meeskondade vahelist koostööd ja selle lihtsustamiseks on igal Tribe-l ka juht, kelle vastutus on soodustada seda sama ühist tööd.

Chapter - Iga meeskonna liige kuulub ka oma valdkonna Chapterisse. Need koosnevad spetsialistidest, kes töötavad sarnases rollis või funktsioonis kogu organisatsioonis. Selline korraldus aitab hoida erinevaid standardeid paigas ühe valdkonna sees.

Guild - Töötajad, kes on mingist konkreetsest teemast rohkem huvitatud, saavad moodustada Guild-i. Need on põhimõtteliselt huviringid, kus sarnaste huvidega inimesed saavad oma mõtteid, teadmisi ja kogemusi jagada.

Sellise struktuuri eesmärk on luua jäiga hierarhia asemel avatud kommuun, mis omakorda soodustab kiiret ja tõhusat infoliikumist ja tootearendust. See mudel võimaldab ka suurt paindlikkust, väikesed meeskonnad saavad kiiresti muutuvate nõudmistega kohaneda.


Spotify ärimudel (Freemium mudel)

Spotify pakub nii tasuta kui ka tasulist voogedastusteenust, mis tähendab, et ta kasutab freemium ärimudelit. 
Raha maksmata saab kuulata kõiki artiste ilma ajaliste piiranguteta, aga lugude vahel käivad reklaamid, muusikat ei saa alla laadida, helikvaliteet on madal (kuni 160kbit/s) ja telefonis saab kuulata ainult "shuffle" režiimil.
Spotify Premium, mis maksab üksikule kuulajale 6,99 eurot kuus, kaotab kõik reklaamid ja piirangud, mis tasuta versioonil on. Helikvaliteet on ka natuke parem (kuni 320 kbit/s).
2022 aasta 4. kvartali seisuga oli Spotify-l 205 miljon Premium kasutajat, kes tõid samas kvartalis sisse 2,7 miljardit eurot tulu. Vaatamata sellele on ettevõte siiski kahjumis, 2022 viimases kvartalis oli kahjumiks 231 miljonit eurot.




Viited:

Comments

Popular posts from this blog

Kasutatavus veebis (12. nädal)

Edukad ja mitte nii edukad IT lahendused (1. nädal)

Intellektuaalomand (6. nädal)